Dr. Buzder Tímea embriológus blogja

Embrioblog

Embrioblog

Donorbaba.hu

2019. október 09. - Embrioblog

01-1.jpg„Azt hittem, hogy a selyem a legpuhább tapintású. De valójában a kisbabám bőre. Nem sejtettem, hogy az ősbizalom ennyire megható. Hogy én leszek az, akibe mindig kapaszkodik, amikor megijed. Akihez hozzábújik, ha fáradt. Aki biztonságot és meleget ad neki bárhol-bármikor. Nem tudtam, hogy lehetek ennyire fáradt és nyúzott. Közben meg boldog. Azt gondoltam, hogy nevetséges az, hogy mindenki a saját gyerekét tartja a legszebbnek. Aztán beálltam a sorba. Mert az én gyerekem a legszebb. Nekem mindenképp és örökre. Azt hittem, hogy ha gyerekem lesz, az valami fantasztikus dolog lesz. És igazam lett."

Ezeket a sorokat a kislánya első születésnapjára írta Anikó, amit hat év hosszú küzdelem előzött meg. 6 sikertelen lombik és 3 spontán – vetéléssel végződő – terhesség után nem volt más út számukra, mint a petesejt donáció.

"A mi történetünkben a donáció azért jött szóba, mert 35 éves voltam, amikor megismertem a férjem és 6 évet töltöttünk azzal, hogy lombik eljárásokban vettünk részt. Egészségügyi okokat sosem tártak fel a sikertelen terhességek és lombikok mögött, de ennek ellenére az idő előre haladtával rákanyarodtunk a petesejt donációs megoldásra. Amennyire nem volt szerencsénk a lombik eljárások során, a petesejt donáció lehetőségét egy kedves ismerőstől hallottuk, az Ő által ajánlott orvosokkal és klinikával vettük fel a kapcsolatot és az első beavatkozás után 9 hónappal megszületett az egészséges és gyönyörű kislányunk."

1,5 évvel később pedig megszületett a donorbaba.hu oldal is. Anikó a férjével együtt fontosnak tartja, hogy a petesejt-, embrió-, és spermium donáció lehetőségéről minél több hiteles információ legyen elérhető.

"Annak ellenére, hogy a munkám során orvosokkal dolgozom, tájékozottnak és nyitottnak tartom magam, a petesejt donációról először az ötödik sikertelen lombik után esett szó. Addig fel sem merült. Akkor már benne voltunk 5 éve és túl voltunk 8 sikertelen próbálkozáson."

donorbaba.hu egy teljességgel non-profit, önkéntességi alapon működő kezdeményezés, melynek célja elsősorban az információ átadás, a társadalom érzékenyítése és közösségformálás.

"Magyarországon jelenleg ezek nem elfogadott és nem támogatott opciók a gyermekáldással kapcsolatos nehézségekkel küzdő párok számára, holott sokaknak csak ezen lehetőségek valamelyike nyújthatja az egyetlen megoldást, hogy gyermekük szülessen. Amikor valaki ezzel szembesül, akkor a sokkon túl azt tapasztalhatja, hogy a téma rendkívül hiányos, nehéz kiegyensúlyozott és tárgyilagos információkra bukkanni."

Külföldön ennek a területnek is sokkal nagyobb „történelme" és sokkal nagyobb szakirodalma létezik, ezért Anikóék felkeresték a brit Donor Conception Network-öt, akik partnerükké fogadták a Donobabát és szakmailag támogatják munkájukat.

"Jelenleg azon dolgozunk, hogy hazai szakembereket is magunk, és az ügy támogatása mellé állítsunk, akik hiteles, objektív tájékoztatást, segítséget nyújthatnak a petesejt-, embrió-, és spermium donáció után érdeklődőknek."

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://embrio.blog.hu/api/trackback/id/tr7315208360

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása